RUTA: Camí Ignasià. 24 Verdú-Cervera

Ruta senderista que recorre la quarta etapa catalana del Camí Ignasià

Quarta etapa catalana del Camí Ignasià. Consulteu les característiques generals d'aquesta ruta a l'etapa Camí Ignasià. 21 Fraga-Lleida.

Ruta senyalitzada. Aquesta ruta també es pot fer amb bicicleta gràvel o tot terreny.

´Verdú. Castell de Verdú i campanar de l'església de Santa Maria. FOTO: Catalunya-Palau Robert

´Verdú. Castell de Verdú i campanar de l'església de Santa Maria . FOTO: Catalunya-Palau Robert

• 0,0 km (431 m). Plaça Major de Verdú. Cal creuar el porxo nord de la plaça, passar pel costat de l'església de Santa Maria i, enfilant el carrer de la Font, sortir a la carretera LV-2101. Es gira a la dreta (SE) i després de 90 m es pren el camí de l'esquerra que fa baixada (NO) cap a unes cases i camps de conreu. S'és en el camí de Tàrrega, que ja no es deixarà fins a arribar a aquesta ciutat. Es voreja l'àrea de la Font de Santa Magdalena, es creua el riuet de Cercavins, sovint sense aigua, i es continua nord enllà, deixant desviacions a banda i banda. Al cap de tres quarts s'entra a la rodalia de Tàrrega pel carrer de Verdú. Es continua vila endins i es gira pel segon carrer a l'esquerra (NO).
  • 3,96 km (369 m), 57 min. Tàrrega, avinguda de Tarragona (carretera C-14). Se segueix recte, es creua el riu Ondara per una passarel·la, i seguint recte pel carrer de Sant Agustí es fa cap a la plaça de Sant Antoni. Es pren a la dreta el carrer Major i s'entra a la plaça Major, presidida per l'església de Santa Maria de l'Alba.
  • Mirant la façana de l'església, s'agafa el carrer de la dreta, que es diu d'Agoders. Se segueix recte, pel carrer de Mossèn Jacint Verdaguer, que es transforma en l'avinguda de la Generalitat. El camí s'ha encarat totalment a llevant. Seguim l'avinguda, tot recte i finalment se surt de la ciutat pel camí de Tàrrega al Talladell.
  • 6,22 km (387 m), 1 h 30 min. S'és al costat de l'església del Pedregal, que es deixarà a l'esquerra (N). Se segueix recte i s'entra al Talladell. Es travessa el poble i a la sortida es pren el camí que segueix recte, deixant-ne d'altres a l'esquerra.
  • S'és de nou en l'anomenat camí ral que recorre longitudinalment la vall del riu Ondara. Es deixa a mà esquerra (N) el cementiri. Cal seguir la marxa en línia recta, cap a llevant. Abans del trencall que du al llogarret de la Móra es canvia de comarca passant de l'Urgell a l'Anoia.
  • 9,97 km (417 m), 2 h 25 min. Es deixa a l'esquerra el trencall d'accés a la petita població de Fonolleres, que queda enlairada. Es continua en la mateixa direcció seguint el camí, ara una mica més ample i ben marcat.
  • 15,50 km (465 m), 3 h 50 min. Ruïnes de l'ermita de Santa Magalena. S'és a tocar de Cervera, que queda enlairada a llevant. Se surt a la carretera L-214 que se seguirà cap a l'esquerra (NE) en pujada. Després de 700 m, en arribar a les primeres cases, es veu l'esglesiola de Sant Magí; es deixa la carretera i es gira a la dreta (S) per entrar a Cervera pujant per aquest carrer. S'arriba a la plaça del Fossar, es gira a l'esquerra (NE) i, passant pel costat de l'església de Santa Maria, es fa cap a la plaça Major, davant de l'Ajuntament.
  • 16,65 km (542 m), 4 h 15 min. Plaça Major de Cervera. Final de l'etapa.
Verdú. El pla de la Ruda solcat pel camí de Tàrrega. FOTO: Catalunya-Palau Robert