GR 11: Etapa 26, un sender per a experts en alta muntanya

Vols realitzar alguna etapa de dificultat alta de la GR 11? L'etapa 26 és la teva.

El GR 11 o Sender del Pirineu és un dels senders de gran recorregut més muntanyencs de Catalunya. Amb una extensió de 378 quilòmetres, aquesta ruta ofereix als excursionistes l'oportunitat de recórrer els Pirineus. La ruta del GR 11 està classificada com a històrica, ja que passa per llocs amb gran rellevància en la història i la cultura catalana. En aquest article parlarem de l’etapa 26 que comença a Estaon i acaba a Tavascan, la qual requereix un alt nivell d’experiència en alta muntanya.

GR 11 - Etapa 26 per experimentats: D’Estaon a Tavascan

La ruta GR 11, en la seva etapa 26 de D'Estaon a Tavascan, és una ruta reservada per a experts amb coneixements de senderisme a alta muntanya. Aquesta ruta passa per camins ancestrals entre el vallat d'Estaon i la vall de Cardós, passant per llogarrets i tradicionals bordes, les característiques construccions rurals del Pirineu.

L'etapa comença a Estaon, des d'on s'ha de pujar per una pista de terra que s'endinsa al Parc Natural de l'Alt Pirineu, seguint el riu de Peracalç. A l'altura de la borda de Masover, cal prendre un gir a la dreta i continuar pujant per arribar al coll de Lleret, que separa la vall de Cardós del vallat d'Estaon i ofereix una vista panoràmica magnífica.

El descens, fora dels límits del parc natural, comença entre prats i s'endinsa als boscos fins a arribar a Lleret. Aquest petit poble, habitant per una vintena de persones, destaca per l'església parroquial de Sant Corneli i Sant Cebrià, amb el seu característic campanar de muntanya.

El sender perd progressivament la seva inclinació a Aineto, on sobresurt l'església romànica de Sant Romà. Finalment, una última baixada porta fins a la vall de Cardós i Tavascan, que pren el nom d'un petit embassament i serveix com a punt final d'aquesta etapa.

Un viatge a través del cor dels Pirineus

El GR 11: Sender dels Pirineus és una oportunitat única per connectar amb la natura, descobrir indrets emblemàtics i viure una experiència de senderisme inoblidable. Aquesta ruta ofereix una aventura muntanyenca inigualable que captivarà els amants de la natura i els entusiastes del turisme actiu.

Si voleu una altra ruta per la GR 11, aquí teniu una altra proposta.

Sigui la que sigui, agafa les teves botes de senderisme i prepara't per explorar la bellesa dels Pirineus a través del GR 11.