Camí dels Carboners a Sant Hilari de Sacalm

Coneix l'antic camí que feien els carboners per arribar a Osor

Avui anem fins a Sant Hilari Sacalm a la província de Girona, per aventurar-nos en una excursió que ens portarà a conèixer la vall de la Riera d’Osor. T’uneixes a l’aventura?

Informació de la Ruta dels Carboners

L'excursió que proposem és un trajecte circular de 6,10 km i una durada aproximada de 2 hores i 45 minuts. Comença a l'aparcament del municipi de Sant Hilari i finalitza al mateix lloc.

El camí ens portarà a través d'un paisatge espectacular, ple de vegetació i al costat d'una riera. Coneixerem la vall de la Riera d'Osor i les característiques de l'antic camí que feien els carboners per arribar a Osor.

Tot i la bellesa de la ruta, alertem que alguns trams poden ser complicats pel fort desnivell que presenten i la riera que, en determinats moments, creua el camí i s'ha de travessar a peu. És una ruta recomanada per qualsevol persona, tot i que requereix tenir resistència per la seva durada i els trams amb desnivell. No la recomanem per fer amb nens o amb persones amb mobilitat reduïda.

Indicacions de la Ruta dels Carboners

El recorregut comença al pàrquing de la carretera que connecta Sant Hilari amb Osor, just abans del km 18. Aquest primer tram segueix un camí que voreja la riera i, en algun cop, haurem de creuar petits torrents. Arribem a la primera parada de l'excursió, a la Roca Foradada, una gran pedra de 8-10 m d'alçada a pocs metres de la riera. En aquest punt haurem de tornar a travessar la riera.

I just a l'altre costat del riu, trobem la Cova d'en Serrallonga i emprenem el camí en direcció Osor en paral·lel a la riera. Durant aquest tram, podrem veure la Gorga de la Plana, una bassa natural formada pels corrents de l'aigua. Des d'aquí afrontarem la part més dura del camí. Podem continuar el camí cap a Osor, seguint les indicacions del pàrquing o fer un petit desviament cap al Salt del Mas Clavé, un petit salt d'aigua que val la pena explora per la bellesa del paisatge.

Avancem fins a trobar el camí de l'anada, que ens farà tornar fins al principi i finalitzar l'excursió.