T'agraden els escacs? Tens una cita a Reus!

La capital del Baix Camps acull el Congrés Internacional d'Escacs i Educació

Amb motiu del Centenari de la Federació Catalana d’Escacs, la ciutat de Reus acull els dies 14 i 15 de novembre el Congrés Internacional d’Escacs i Educació, una trobada que vol posar de manifest el valor dels escacs com a eina pedagògica i de desenvolupament integral per a infants i joves. 

L’esdeveniment reunirà ponents de reconegut prestigi internacional com Leontxo García, Esteban Jaureguízar, Lorena García, Alejandro Oliva i Miguel Illescas, entre d’altres, així com mestres i docents que compartiran experiències reals sobre la implementació dels escacs a les aules. 

El congrés s’adreça a mestres, equips directius, educadors, monitors d’escacs, famílies i professionals interessats en l’educació, i no cal tenir coneixements previs d’escacs per assistir-hi. 

La proposta

Divendres, dia 14, a la tarda, hi haurà activitats prèvies al congrés, amb tallers per a adults interessats en els escacs educatius, mentre se celebren activitats lúdiques per a infants. 

Dissabte, 15 de novembre, se celebrarà el congrés pròpiament dit, amb activitats durant tot el dia. Conferències, taules rodones i presentació de bones pràctiques sobre el paper dels escacs en el desenvolupament cognitiu, emocional i social dels alumnes, i la seva relació amb el currículum escolar. 

Aquest congrés es planteja com un punt de trobada entre el món educatiu i el dels escacs, amb l’objectiu de promoure el diàleg, la innovació i la cooperació entre professionals d’àmbits diversos. 

La Federació Catalana d’Escacs anima a tota la comunitat educativa a participar-hi i compartir l’esdeveniment entre els seus equips docents.

Les activitats de divendres són gratuïtes. L'accés a la jornada de dissabte té un cost de 10 euros, i cal inscriure's.

Podreu trobar tota la informació al web de la federació

 
Destaquem