La gastronomia sempre està molt present en les agendes d'activitats arreu de Catalunya. Ara que comença el mes d'abril, fem un repàs a algunes de propostes gastronòmiques per als primers dies de mes, perquè pugueu gaudir de la tradició.

Fira de la Botifarra de La Garriga
Fira de la Botifarra de La Garriga
Comencem el mes d'abril amb una fira gastronòmica que arriba enguany a la seva desena edició. Parlem de la Fira de la Botifarra de la Garriga, que se celebrarà els dies 1, 2 i 3 d'abril, amb un cap de setmana festiu, ple d'activitats de divulgació gastronòmica que realcen la botifarra del municipi.
Una fira que comptarà amb un espai gastronòmic de degustació, al qual se sumen activitats, música i espectacles. També es podrà gaudir de la fira-mercat amb productors catalans i mostres de formatges i de productes de la terra. Sense oblidar els tallers i activitats infantils.
Consulteu la programació.

Fira de l'Espàrrec al Port de la Selva
Fira de l'Espàrrec al Port de la Selva
Després de dos anys d'absència per la situació de pandèmia, el diumenge, 3 d'abril, torna la Fira de l'Espàrrec al port de la Selva, arribant enguany a la XII edició. Una fira anual dedicada a l'espàrrec de bosc, que normalment compta amb una fira de productes artesanals i un gran assortiment de tastets elaborats amb productes naturals i amb espàrrecs de bosc. No hi falta la música i les activitats infantils i lúdiques.
Ben aviat, podreu consultar tota la programació d'enguany.

Fira del Tocino a Caseres
Fira del Tocino a Caseres
També el diumenge, 3 d'abril, se celebrarà la tradicional Fira del Tocino a Caseres, que enguany arriba a la XII edició. La cita és al nucli antic del municipi, on el visitant podrà trobar un mercat de productes elaborats amb porc, un mercat d'artesania i productes de qualitat, mostra d'arts i oficis, antics jocs de fira, degustacions de vins, vermuts i porc rostit en directe, entre altres propostes. També hi ha demostracions en directe, espectacles per a petits i grans i jocs infantils.
Consulteu el programa d'activitats.

Cartell Firalbi, Fira dels Caragols a l'Albi
Firalbi, Fira dels Caragols a l'Albi
Un any més, i ja van 6 edicions, l'Albi organitza el diumenge, 3 d'abril, la FirAlbi, la Fira dels Caragols. Un certamen en què es mostren productes artesans com la maquinària agrícola de les Garrigues. Una fira que vol ser un aparador de les novetats del sector i de venda de maquinària agrícola, atraure els pagesos de les comarques veïnes i, alhora, promocionar els productes de proximitat basant-se en la tradició i l'artesania rural.
Per saber-ne més, consulteu aquest enllaç.

Barcelona Wine Week en la seva primera edició
Barcelona Wine Week
Del 4 al 6 d'abril, se celebra la Barcelona Wine Week, a Fira Barcelona, al recinte de Montjuïc. Es tracta de la segona edició d'aquesta fira professional de vins, que reunirà cellers d'arreu de l'Estat espanyol. Una fira adreçada exclusivament als professionals del sector.
El recinte firal disposarà de dos espais: la zona BWW Lands, amb els cellers disposats per denominacions d'origen, on es dona suport a la participació de 210 cellers catalans, i el BWW Brands, amb les marques emblemàtiques, i també empreses d'equips, accessoris i serveis al sector.
D'altra banda, les tendències en sostenibilitat, enoturisme i innovació seran protagonistes en les ponències i activitats que s'han organitzat en els diferents espais de l'àrea BWW Hub. No hi faltaran tastos, premis, i molt més.
Consulteu la programació.