La cabra immòbil que guarda Els Ports de Tortosa-Beseit

El monument a la cabra salvatge es troba a la carretera que accedeix al Mont Caro

 

Pujant al cim del Mont Caro (1.441 metres), als Ports de Tortosa-Beseit, es pot veure una singular cabra salvatge. Es tracta d'una escultura en homenatge a la cabra salvatge ibèrica, obra de l'escultor tortosí Rafel Cohí, que pesa 180 quilos i que correspon a un exemplar de 12 anys.

  

  

La cabra salvatge ibèrica (Capra pyrenaica), és una espècie de cabra salvatge que viu a la península Ibèrica. Comptava amb quatre subespècies de les quals dues estan actualment extintes. A Catalunya era molt abundant, sobretot al sud i al Pirineu, però va retrocedir molt per la caça i actualment només en resta una població al Parc Natural dels Ports.

Per arribar-hi, sortint de Tortosa, cal passar per Roquetes en direcció a Els Reguers. En un encreuament que està indicat, cal prendre el camí de l'esquerra, i poc després de passar el canal de Xerta, comença la pujada.



Després de deu quilòmetres de revolts, s'arriba a la font del Caragol, on hi ha un mirador. A pocs metres, s'hi erigeix el monument a la cabra salvatge a sobre d'una gran roca. Resseguint la carretera es pot arribar a la cima del Mont Caro, la cota més alta de la província de Tarragona.

 
Destaquem