El 13 de maig de 1964 naixia a Barcelona l'actor Jordi Sànchez i Zaragoza. Actor, autor teatral i guionista català. És especialment conegut pel paper de Lopes de la sèrie Plats Bruts, i el d'Antonio Recio a la sèrie La que se avecina.
Diplomat en Infermeria per la Universitat Autònoma de Barcelona, va deixar la seva primera professió per dedicar-se a la interpretació. Llicenciat per l'Institut del Teatre de Barcelona, va fundar amb Joel Joan, Elisenda Alonso i Mònica Glaenzel, les companyies teatrals Kràmpack i l'Avern produccions, de les que va formar part durant deu anys.
Entre altres reconeixements, ha rebut el Premi Max de les arts escèniques com a millor autor per Kràmpack, i també el Premi de la Crítica de Barcelona.