L'any 2013, el dia 11 de gener, moria a Barcelona l'actriu catalana Anna Lizaran. A l'edat de 68 anys, Lizaran va ser víctima d'un càncer.
L'actriu va néixer a Esparraguera (Baix Llobregat) el 31 d'agost de 1944, i va ser una actriu catalana de teatre, cinema i televisió, germana de la també actriu Lola Lizaran.
A més de la seva carrera teatral, Lizaran va treballar en cinema al costat de directors com Pedro Almodóvar, Francesc Betriu, Rosa Vergés o Ventura Pons, i en televisió, participant en produccions com Jet Lag, La Mari, L'un per l'altre, Porca Misèria o La Via Augusta.
En teatre, va participar en la majoria dels muntatges realitzats al Teatre Lliure amb els millors directors del país, entre els quals destaquen Lluís Pasqual a Hamlet, Tot esperant Godot o La tempesta, Josep Maria Mestres a Un matrimoni de Boston, Sergi Belbel a Forasters, Agost i Dissabte, diumenge i dilluns, Ramon Simó i Vinyes a Escenes d'una execució, Joan Ollé a Aquesta nit improvisem, Fabià Puigserver a Lorenzaccio i Les noces de Fígaro, Carles Santos a L'adéu de Lucrècia Borja o Josep Maria Flotats a Una jornada particular.
En els últims anys de la seva trajectòria destaca la interpretació que va fer de Violet Weston a l'obra Agost al TNC, l'obra més vista de la història d'aquest teatre.
Entre altres reconeixements a la seva carrera, va rebre el Premi Margarida Xirgu de teatre l'any 1982, el 2000 va rebre la Creu de Sant Jordi, i el 2003, el Premi Nacional de Teatre.