Fem l'aperitiu amb seitons en vinagre?

El peix blau té molts beneficis per al nostre organisme

És primavera i això es nota en els plats que portem a taula. I és que aquest mes d'abril arriba farcit de productes de temporada que faran les delícies de grans i petits a l'hora de menjar.

Entre els molts productes que podem gaudir durant aquesta època de l'any, avui parlem dels seitons. I és que la millor època per degustar aquest producte de la mar és entre els mesos d'abril i juny. Nutricionalment, i com a peix blau que és, el seitó és una font de proteïnes, vitamines (A, D3, B12), minerals (iode, ferro, fòsfor, magnesi, calci), i greixos insaturats (oleic, linoleic i omega 3). Destaca especialment el seu contingut d'àcids grassos omega-3, molt importants nutricionalment, ja que redueixen els nivells de triglicèrids a la sang, disminueixen la pressió arterial i el risc de trombosi i augmenten la vasodilatació arterial.

 

Així, us proposem preparar un aperitiu utilitzant aquest producte amb què triomfareu segur. Són els clàssics seitons en vinagre. Així es fan:

INGREDIENTS:

  • 500 grams de seitons
  • Vinagre de vi blanc
  • Sal
  • Aigua
  • Oli d'oliva verge
  • Picada d'all i julivert

ELABORACIÓ:

  • Comencem per netejar els seitons traient-los el cap, les tripes i l'espina. Els netegem bé amb aigua freda, i els deixem escórrer.
  • Cobrim el fons d'un recipient amb vinagre i, a sobre, posem una primera capa de seitons, un al costat de l'altre. Els salem lleugerament.
  • Afegim més vinagre, una altra capa de seitons, i una mica de sal.
  • Repetim aquesta acció fins que tots els seitons estiguin coberts de vinagre.
  • Afegim un raig d'aigua, tapem el recipient, i ho guardem a la nevera entre 24 i 30 hores.
  • Passat aquest temps, escorrem bé els seitons.
  • Els posem en un altre recipient amb oli d'oliva verge.
  • És en aquest punt que podem afegir la picada d'all i julivert, o bé en el moment de servir.

I ja els tenim a punt per gaudir d'un bon aperitiu!

 
Destaquem