De la Guineueta al Forat del Vent i el Portell de Valldaura pel nord de Collserola

Catalunyamagrada.cat

L'itinerari transcorre pel sector septentrional del Parc Natural de la Serra de Collserola, molt edificat, però amb belles raconades des d'on s'observen bones panoràmiques del Barcelonès nord i del Vallès.

El punt de sortida és la plaça Karl Marx de Barcelona, al barri de la Guineueta, on s'arriba per la Ronda de Dalt (sortida 3). També s'hi pot anar amb metro des de Roquetes (línia 4), Horta (línia 5) o Montbau (línia 3).

0,00 km (116 m). Plaça Karl Marx. Des de la plaça, cal enfilar-se amunt (N) i agafar la carretera Alta de les Roquetes a la dreta (E; km 0,38, 140 m) en direcció a Torre Baró. Se segueix el recorregut de la línia d'autobús 82.

2,14 km (215 m). Bifurcació. Es pren a l'esquerra (N/NO) el trencall que duu al barri de Torre Baró.

2,72 km (222 m). Bifurcació. A les últimes cases de Torre Baró, es puja a mà esquerra (SO). S'inicia el Passeig de les Aigües, itinerari marcat pel Parc Natural de la Serra de Collserola que per una pista forestal porta al coll de la Ventosa.

4,47 km (248 m). Coll de la Ventosa. Se segueix recte (SO) pel pont que creua per sobre la carretera del cementiri de Collserola i, per la pista principal, després del Forat del Vent, s'arriba a una cruïlla, just davant del turó d'en Fotjà.

5,72 km (299 m). Cruïlla davant del turó d'en Fotjà. Fins al Portell de Valldaura, hi ha dues opcions. Es pot anar per la carretera baixant per la pista de l'esquerra que hi desemboca i remuntar fins al coll. L'altra opció, per evitar l'asfalt, és seguir recte (O) per la pista que puja fort i careneja fins a un grup de cases. Darrere de l'última casa, s'enfila un corriol que va fins al Portell de Valldaura sense passar per la carretera (km 6,76, 346 m). Cal travessar la carretera i seguir per la pista en direcció O i després SO.

7,76 km (354 m). Després d'un revolt molt marcat a la dreta, es pren un trencall de l'esquerra (S/SE) que baixa. En cas d'haver anat abans per la carretera, cal deixar l'asfalt i seguir per la pista de l'esquerra. Es gira 180º a l'esquerra i se segueix cap avall fins a una torre elèctrica (km 8,05, 320 m), on s'agafa el camí de la dreta (SE) que passa a l'altra banda d'una reixa. Se surt a una pista que descendeix suaument, amb moltes llaçades, pel mig del bosc.

9,33 km (208 m). S'entra dins del recinte de les Llars Mundet. A partir d'aquest punt, cal anar a trobar la sortida. Es continua baixant per l'esquerra del recinte per un tram ja asfaltat.

10,48 km (139 m). Ronda de Dalt. Se segueix a l'esquerra (NE) en sentit Besòs.

11,90 km (116 m). Plaça Karl Marx, punt de partida i final de l'itinerari.

Abans de sortir, informa’t del temps, a Internet trobaràs molts webs; et recomanem http://meteomuntanya.cat