El 5 de juny del 2008, Pep Guardiola va firmar com a nou entrenador del primer equip per a dues temporades.
El de Santpedor havia estat l’escollit per començar una nova etapa després de cinc anys amb Frank Rijkaard a la banqueta del Camp Nou. I va acceptar el repte. “És una gran responsabilitat”, va dir Guardiola, un home de la casa que havia passat per totes les divisions inferiors i que havia triomfat al primer equip, en què va arribar a ser capità i un jugador molt respectat pel seu talent i correcció dins i fora dels terrenys de joc.
Va confessar: “Tot ha estat molt ràpid. Fa poc que vaig decidir-ho i avui es fa oficial, però intento no despistar-me, he de pensar en el Barbastro (el darrer rival a la fase d’ascens) i res més”.
Va arribar amb Tito Vilanova com a segon, el mateix amb qui va començar la seva aventura tècnica a Tercera Divisió al davant del filial barcelonista.