3 de novembre: Es va fundar Unió de Pagesos de Catalunya

Catalunyamagrada.cat

 

El 3 de novembre de 1974 es fundava en la clandestinitat a Pontons (Alt Penedès) la Unió de Pagesos, l'organització sindical majoritària dels pagesos de Catalunya que representa els interessos de les petites explotacions familiars agrícoles i ramaderes del país.

 

En el moment de la seva fundació, va ser definit com a "unitari, democràtic i independent", i es va proclamar hereu de la Unió de Rabassaires. Elegí com a òrgan d'expressió "La Terra", la mateixa capçalera que, en temps de la Unió de Rabassaires, havia dirigit Lluís Companys.

El 1977 va ser legalitzat com a organització professional agrària. Un dels trets diferencials de la Unió de Pagesos ha estat la seva combativitat, protagonitzant nombroses mobilitzacions, com manifestacions, tractorades i talls de carretera.

 
Destaquem