Fimag, la Fira Internacional de Màgia de Torroella de Montgrí

Al municipi del Baix Empordà se celebra la fira de màgia

 

 

La FIMAG 2017, la 6a Fira Internacional de Màgia de Torroella de Montgrí, se celebrarà del 9 a l’11 de juny amb més de 50 artistes de 7 països diferents, més de 50 espectacles, 200 funcions i 22 espais escènics.

 

 

  

El 9 de juny, a les 22.00 h, la FIMAG programa un espectacle inaugural amb la companyia Ytuquepintas, que presentarà l’espectacle multidisciplinari Somnis de sorra, que combina art amb sorra, circ, música en directe, marionetes de gran format i pintura ràpida. Un espectacle màgic en el qual només amb les seves mans i sorra sobre un vidre, Borja González narra la vida de dues persones i transporta l’espectador a moments plens d’emoció. Tot plegat, amb la música en directe original de Roc Sala (pianista), Francesc Pugès (violoncel, contrabaix i serra musical) i Alexandre Guitart (percussió, plagama, rabab i tambur).

 

 

 

  

El plat fort de la Fira Internacional de Màgia és la Gran Gala Internacional, un espectacle que reuneix estrelles de prestigi mundial. En aquesta edició, l’organització de FIMAG ha programat dues funcions de la Gala Internacional, el 10 de juny: la primera, a les 17.00 h, i la segona, a les 21.30 h. Sis mags, tots ells primeres figures en els seus respectius països, ofereixen números clàssics i contemporanis de diferents disciplines, la majoria d’ells, inèdits a casa nostra. Cadascun dels mags oferirà un gènere específic de màgia, ja sigui general, còmica, grans il·lusions o manipulació: Javier Botía (Espanya), Campió Nacional de Mentalisme, és monologuista, humorista, guionista, mentalista i showman, i serà el presentador de la Gala; Miguel Muñoz (Espanya), Premi Mundial de Màgia, mag i artista de circ reconegut internacionalment; Alana (Alemanya), especialista en manipulació, la primera dona que ha guanyat el Gran Premi d’Alemanya i de Rússia; Adrián Conde (Argentina), que combina màgia amb música, teatre, circ, expressió corporal, malabars, clown i mim, premiat el 2016 en el Congrés Nacional de Màgia; Soljack (Portugal), duet de quick change (canvis ràpids de roba) i grans il·lusions, i Riversson (Espanya), Premi Nacional de Màgia, especialitzat en il·lusionisme. Les funcions de la Gala es faran a l’Auditori-Teatre Espai Ter.

 

Durant la primera funció de la Gala Internacional farem entrega del Premi FIMAG 2017, que es dóna a un professional de la màgia en reconeixement a una gran i reconeguda trajectòria. En aquesta ocasió, el premi serà per a Xavier Tapias, un dels mags més creatius del panorama internacional. Al llarg de la seva trajectòria professional ha estat cinc cops Campió d’Espanya de Màgia en diferents especialitats, primer premi d’escena al Magic Valongo (Portugal), Vareta de plata al Montecarlo Magic Stars o Madrake d’Or a París.

Les entrades es poden comprar en línia al web de FIMAG 2017 però durant tot el cap de setmana, la màgia també mplirà els carrers de Torroella amb centenars d’actuacions i activitats gratuïtes per a tota la família. Passeja pels carrers i les places de Torroella i descobreix tot el que et farà passar un cap de setmana màgic.

 
Destaquem