La Patum de Berga és una festa àmpliament coneguda arreu del país, i més encara des que va ser declarada Patrimoni Oral i Immaterial de la Humanitat el 2005. Una festa carregada de curiositats que també es reflecteixen en les seves dades. En coneixem algunes!
Una de les dades curioses és la quantitat de gent que pot cabre a la plaça de Sant Pere durant un salt de Patum. Ni més ni menys que entre 6.000 i 7.000 persones. I saps per quan es multiplica la població del municipi durant aquests dies? Doncs per 6.
La festa també té la seva pròpia beguda, la barreja. I saps quantes calories té? Un litre equival als àpats de tot un dia. I saps des de quan es coneix la festa? La primera notícia del Corpus berguedà, la primera Patum, data de 1454.