De Sant Feliu de Guíxols a la badia de Sant Pol

Ruta a peu vora el mar amb fantàstiques vistes des de la badia

El Palau Robert recomana aquesta ruta: De Sant Feliu de Guíxols a la badia de Sant Pol.

Passejada vora el mar de Sant Feliu de Guíxols a la platja de Sant Pol. A la primera població, cal visitar el seu magnífic monestir benedictí, i a Sant Pol, delectar-se amb les àmplies vistes panoràmiques que es contemplen des de la badia.

Sant Feliu de Guíxols. FOTO: Catalunya-Palau Robert

A Sant Feliu de Guíxols s'arriba des de la sortida 9 de l'AP-7 (Maçanet de la Selva) per les carreteres C-35 i C-65, des de Llagostera per la C-65 i per la C-253 des de Palamós.

• 0,00 km (14 m). Se surt de la plaça del Monestir, al costat de la porta ferrada del monestir benedictí de la població, baixant cap a llevant per l'avinguda de Juli Garreta i continuant després pel passeig del Mar, on destaquen notables edificis noucentistes. Al principi del passeig del Fortí, se segueix pel carrer de Colom i, de seguida, es remunta la carretera de Sant Pol.
  • Al quart d'hora, en trobar l'indicador del GR 92 (sender de gran recorregut), se segueix a la dreta pel carrer de Guardiola pujant unes escales. Se seguiran els senyals blancs i vermells del GR 92 fins al final del trajecte.
  • Es continua a la dreta per la carretera. Poc després, es davalla a la dreta i es pren el camí que passa pel costat del penya-segat. Als 27 min de trajecte, s'arriba a un carrer asfaltat i es descendeix tot seguit per les escales d'un petit mirador. Es prossegueix pel caminoi que davalla per la pineda fins a tornar a pujar per unes escales.
  • Als 47 min, es contempla al N la badia de Sant Pol, on, des d'un mirador natural, també es gaudeixen d'àmplies vistes de l'entorn costaner. Se segueix ascendint per l'esquerra. Poc després, es baixa pel camí que, per la dreta, voreja unes construccions.
  • Se surt diverses vegades a la carretera per deixar-la seguidament sempre seguint els senyals del GR. Finalment, gairebé a l'hora de caminar, s'entra al principi de la platja de Sant Pol (3,55 km, 1 m). Per tornar, es desfà el camí.
  • 7,10 km (14 m), 2 h. Plaça del Monestir de Sant Feliu de Guíxols. Fi del recorregut.

La Caleta i Sant Pol. FOTO: Catalunya-Palau Robert

El Palau Robert depèn del Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda de la Generalitat de Catalunya, a través de la Direcció General de Difusió.