El monestir de Santes Creus des del camí del GR 172. FOTO: Catalunya-Palau Robert

Rutes per Catalunya

De ruta pels entorns de Santes Creus pel GR 172

Excursió a peu per endinsar-se pel paisatge de l'Alt Camp, al voltant del monestir de Santes Creus

El Palau Robert recomana aquesta ruta: Entorns de Santes Creus pel GR 172.

Ruta per complementar la visita al monestir de Santes Creus i endinsar-se pel paisatge característic de l'Alt Camp. Discorre per pistes de terra entre vinyes, oliveres i ametllers. Si es fa a la tardor, es podrà gaudir de la verema i de l'espectacle de contemplar les vinyes amb la fulla vermella.

Aiguamúrcia. Santes Creus. FOTO: Catalunya-Palau Robert

S'arriba a Santes Creus per l'AP-2 (sortida 11) i, tot seguit, per la carretera TP-2002 que passa per Vila-rodona i accedeix al monestir. Se segueixen les indicacions que porten a Santes Creus. Es pot aparcar a la mateixa plaça del monestir (Sant Bernat) o bé a la zona d'estacionament que hi ha al mur que l'envolta. A la plaça de Sant Bernat, hi ha l'entrada del monestir, l'ajuntament i l'oficina de turisme.

• 0,00 km (313 m). Es parteix de la plaça de Sant Bernat. Mirant la façana del temple, al cantó esquerre de la plaça es veu un túnel: es continua passant per sota seu (carrer de la Ferreria) a través d'un carrer estret amb un pendent lleuger que permet sortir del recinte monàstic. Se surt al carrer de Pere el Gran, es puja fins a la carretera i se segueix baixant per aquesta a mà esquerra. Als 100 m, hi ha una pista cimentada que ascendeix a mà dreta amb senyals del GR 172 que duu al Pont d'Armentera: cal prendre-la.
  • 1,30 km (327 m), 0 h 22 min. Bifurcació: es pren el camí de la dreta que puja seguint la senyalització del GR 172. Al cap de 2 min, dalt de la pujada, hi ha un senyal que indica l'església de Montagut: es continua pel camí de l'esquerra que s'hi dirigeix.
  • 3,60 km (422 m), 0 h 53 min. Bifurcació: es continua pel camí de l'esquerra en direcció a l'església de Montagut.
  • 3,75 km (413 m), 0 h 55 min. Cruïlla de tres camins: s'abandona la senyalització que se seguia i es pren el camí que davalla immediatament a l'esquerra.
  • 5,50 km (339 m), 1 h 22 min. Bifurcació. Se segueix pel camí que remunta a l'esquerra. A partir d'aquí es retroba la senyalització del GR 172.
  • 6,80 km (327 m), 1 h 42 min. S'arriba a una nova bifurcació i se segueix pel GR 172 en direcció a Santes Creus. Des d'aquest punt, es refan els 1300 m inicials de la ruta.
  • 8,07 km (313 m), 2 h 00 min. Tornada a la plaça del monestir. Fi del recorregut.

Aiguamúrcia. Camí del GR 172 prop de Santes Creus. FOTO: Catalunya-Palau Robert

El Palau Robert depèn del Departament d’Economia i Hisenda de la Generalitat de Catalunya, a través de la Direcció General de Difusió.