RUTA: Camí Ignasià. 25B Cervera-Igualada per Sant Guim de Freixenet

Variant de la cinquena etapa catalana del Camí Ignasià per fer a peu o amb bicicleta tot terreny

Variant de la cinquena etapa catalana del Camí Ignasià. Consulteu les característiques generals d'aquesta ruta a l'etapa Camí Ignasià. 21 Fraga-Lleida.

Aquesta variant s'ha plantejat amb la finalitat d'estalviar els llargs trams per carretera asfaltada del traçat normal. Passa per Sant Guim de Freixenet i s'uneix al traçat principal a l'altura de Porquerisses. De gran abast, pot partir-se en dos segments a Sant Guim de Freixenet, on hi ha un refugi de pelegrins, o a la Panadella.

Ruta senyalitzada. Aquesta ruta també es pot fer amb bicicleta gràvel o tot terreny.

Cervera des de la vall d'Ondara. FOTO: Catalunya-Palau Robert

Cervera des de la vall d'Ondara . FOTO: Catalunya-Palau Robert

• 0,00 km (542 m). Cervera, plaça Major. Se surt cap al N pel carrer Major en direcció a la plaça de la Universitat. Es continua cap a la plaça de l'Estació; es gira a la dreta (NE) per l'avinguda de Manresa i es deixa enrere la ciutat. Fins al Mas Suau se seguiran els senyals del GR 171. La referència serà la línia de tren Barcelona-Lleida, que es continuarà mantenint-la, primer, a l'esquerra fins al pont de la Pallissa del Franquesa (km 4,62).
  • 5,83 km (600 m), 1 h 28 min. Mas Suau, malauradament en ruïnes. Es deixa a l'esquerra el trencall de Montfalcó Murallat, per on se'n va el traçat del GR 171, i es continua recte (SE). Poc més d'un quilòmetre després, el camí torna a creuar la via. Es continua cap al SE.
  • 9,64 km (679 m), 2 h 21 min. Se surt a la carretera de Montpalau a Sant Antolí i Vilanova. Es gira a l'esquerra (NE), es passa la via per sobre i s'arriba a una cruïlla (km 10,13), on cal girar a la dreta en direcció a la Rabassa. Es torna a passar la via del tren.
  • 12,44 km (697 m), 3 h 5 min. Nucli de la Rabassa. Es travessa el poble, es deixa una petita església a la dreta i es pren la carretera LV-1007 fins a Sant Guim de la Rabassa.
  • 14,41 km (721 m), 3 h 35 min. Sant Guim de la Rabassa, es deixa la carretera, es gira a l'esquerra i, passades les cases, es pren el primer camí cap a l'esquerra (NW) per creuar per sota de les vies del tren. Passat el túnel, es tenen a la dreta els edificis d'un antic col·legi dels jesuïtes construït al segle XVII i abandonat posteriorment (els jesuïtes van ser expulsats de l'estat d'Espanya durant un temps). Se segueix recte; a uns 150 metres s'agafa el camí de la dreta (NE) que condueix a Sant Guim de Freixenet.
  • 16,21 km (738 m), 4 h 5 min. S'entra a Sant Guim de Freixenet. A l'esquerra hi ha l'emblemàtic edifici del Celler Cooperatiu, obra de César Martinell. Més endavant, al costat de l'església parroquial, hi ha l'Hostatgeria Casa i Colla, el refugi de pelegrins.
  • El camí continua creuant les vies pel pas a nivell. Es deixen les instal·lacions esportives municipals a l'esquerra (E) i s'arriba a la carretera B-100 o de Santa Coloma, que se segueix cap al S fins a una rotonda. Aquí es deixa la carretera i es gira a l'esquerra (E) prenent el camí de les Planes. A uns 300 m hi ha una desviació; es pren el camí de la dreta (S). El camí va girant al SE; es passa pel costat del turó del Magre (km), des d'on hi ha una bona vista que s'estén fins a Montserrat.
  • Es travessa un parc eòlic. A tocar d'un molí generador es pren un camí a l'esquerra i es comença a baixar en direcció a l'autovia A-2, que es creuarà per sota després de vorejar el Cementiri de Porquerisses.
  • 22,72 km (549 m), 5 h 33 min. Se surt a la carretera N-II, sobre mateix de Porquerisses, on es troba el traçat normal de l'etapa, que se seguirà fins a Igualada.
  • 38,67 km (314 m), 9 h 30 min. Plaça de l'Ajuntament d'Igualada, a tocar de la basílica de Santa Maria. Fi de l'etapa.