RUTA: Camí Ignasià. 22 Lleida-el Palau d'Anglesola

Ruta senderista que recorre la segona etapa catalana del Camí Ignasià

Segona etapa catalana del Camí Ignasià. Consulteu les característiques generals d'aquesta ruta a l'etapa Camí Ignasià. 21 Fraga-Lleida.

Ruta senyalitzada. Aquesta ruta també es pot fer amb bicicleta gràvel o tot terreny.

• 0,0 km (152 m). Plaça de la Paeria. Ajuntament de Lleida. Se surt de la plaça pel cantó oposat al de l'arribada, prenent el carrer del Carme cap al NE. Se segueix pel carrer del Cardenal Remolins i s'arriba a la plaça de Ramon Berenguer IV, on hi ha l'estació de ferrocarrils de Lleida. Es gira a l'esquerra (NO) pel carrer Príncep de Viana i es gira a la dreta (NE) en el primer trencall que hi ha. Se segueix el carrer dels Comtes d'Urgell, es passa la plaça de Miquel Servet i, tombant lleugerament cap a la dreta, es continua pels carrers d'Oriol Martorell i de Xavier Puig Andreu i s'arriba al parc de la Mitjana.
  • 2,40 km (154 m), 0 h 34 min. Entrada al Parc Municipal de la Mitjana. Cal prendre el camí que, girant a la dreta (S), passa pel Pont de Ferro, travessa el riu Segre i, tot seguit, el canal de Balaguer. Es passa el camí de Granyena, la línia de ferrocarril de la Pobla de Segur i se surt a l'avinguda de la Indústria, en ple polígon industrial del Segre. Es gira a l'esquerra (NE) seguint aquest vial fins a arribar al carrer de l'Enginyer Mies, on cal desviar-se a la dreta (E). Es continua durant 750 m, es creua un pont sobre la carretera i se surt del polígon per entrar als conreus.
  • 5,00 km (177 m) 1 h 12 min. S'és al camí asfaltat d'Alcoletge, una vella carrerada. Se segueix endavant pel camí asfaltat, sempre recte, es passa una pedrera de pedra i s'arriba a tocar de l'autopista A-2.
  • 7,36 km (194 m), 1 h 46 min. S'és sota el pont que travessa l'autopista A-2. 150 m enllà girem en rodó per agafar la rampa que travessa el pont, passar a l'altra banda de l'autopista, girar a la dreta en angle recte fins a trobar el camí que es duia. Cal continuar cap al NE.
  • 9,24 km (176 m), 2 h 13 min. Es travessa un camí asfaltat que du a Alcoletge, que queda al N. Es continua el camí que es duia. Una hora enllà (km 13,63) es desemboca al camí asfaltat que uneix Alcoletge amb Bell-lloc d'Urgell, vers on cal dirigir-se tot tombant a la dreta (E-SE). Es passa l'l'A-2 per un pont i s'entra a Bell-lloc pel carrer Vilanova de la Barca.

Bell lloc d'Urgell. Lo Molinet. FOTO: Catalunya-Palau Robert

• 15,60 km (201 m) 3 h 45 min. Bell-lloc d'Urgell. Es creuen les vies de tren de la línia Barcelona-Lleida. Se segueix cap al SE pel carrer de la Mina, travessant en diagonal la plaça. Es torça a la dreta pel carrer de Pau Casals i després a l'esquerra pel carrer Urgell. Al final del carrer es troba la carretera N-II i l'església de Sant Miquel, a la dreta. Se segueix recte (E) pel costat de la carretera. Es creua una rotonda i es pren un camí de terra, deixant la carretera asfaltada a la dreta. Es deixen dos trencalls a la dreta, es creua la via del tren i se segueix recte (NE) A tocar de l'A-2 se surt en un altre camí, que es pren cap a la dreta (E).
  • 18,94 km (211 m), 4 h 35 min. Havent deixat lluny a la dreta el caseriu del Molinet, ara un complex agrícola, s'arriba a un pont que servirà per travessar l'A-2. Es va a cercar el pas a l'altra banda, es gira al N, es creua l'autopista i se surt en un camí de l'altra banda, que se segueix cap al NE, i després a l'E, en direcció al Palau d'Anglesola. Es deixa a l'esquerra una central d'energia solar, es creua el canal d'aigua Auxiliar d'Urgell (km 23,62) i al cap de poc, s'entra al Palau d'Anglesola per l'avinguda de Sant Roc, que es converteix en el carrer de la Font i que desemboca a la plaça Major.
  • 25,78 km (237 m), 6 h 15 min. Plaça Major del Palau d'Anglesola. Fi de la segona etapa.