Ruta pet-friendly a la Cascada de Guazalamanco

Una escapada amb gos a la natura

Avui marxem a Pozo Alcón, Jaén, una mica més lluny del normal, ubicat a la Serra del Pozo. La ruta a la Cascada de Guazalamanco no té cap dificultat, de manera que es pot fer amb nens i gossos.

Des de Pozo Alcón has d'anar fins a "Itinerari Botànic, Aula de Natura". Ho acabes deixant enrere fins a arribar a una cruïlla que té les sortides de Gual de les Carretas i Guazalamanco.

Un cop superat l'encreuament, us trobareu amb l'aparcament amb un plafó amb un mapa que ensenya la ruta de la cascada. L'aparcament no és un aparcament oficial, sinó que és una zona on poden aparcar uns 10 cotxes més o menys.

Inici de la ruta

Pujada al mirador
La primera part és una pujada fins al mirador, on ja es poden observar unes vistes espectaculars, i un cop arribis a dalt tindràs una panoràmica del Barranc de Guadalentín i del blavós embassament de la Bolera envoltat per la Serra del Pozo. Aquest punt és una parada obligatòria per poder gaudir de les vistes.

Cascada de Guazalamanco

Camí per la riba
Un cop hagis gaudit del mirador, continua baixant pel camí fins a arribar a la riera Guazalamanco. Seguint per la riba trobaràs petites cascades, gorgs d'aigua cristal·lina i grans roques calcàries de formes curioses a causa de l'erosió de l'aigua i del vent.
Durant la major part del trajecte passareu per un bosc de pins. Si en comptes d'anar en aquesta època de l'any, aneu a l'estiu, agraireu passar pel bosc fresc.

Final del camí
Arribarà un punt on us trobareu el cartell de "Fi de Sendero", segueix uns metres més endavant fins a arribar a la cascada de Guazalamanco.
Un cop hagis arribat a la cascada només queda gaudir. Per cert, si aneu a l'estiu, no hi pot faltar una capbussada. I si us quedeu amb ganes de més, hi ha altres cascades que es troben més endavant.

Hotel a Pozo Alcón

Hotel Los Nogales

En anar tan lluny de casa, us caldrà un lloc on pernoctar. Al mateix municipi Pozo Alcón hi ha un hotel, que a més admet gossos, anomenat Hotel Los Nogales. Aquest hotel es troba dins de l'espai més gran protegit d'Espanya: la Reserva de la Biosfera Serres de Cazorla, Segura i Las Villas, per la qual cosa us permetrà relaxar-vos i desconnectar.
I si vas amb cotxe, no t'hauràs de preocupar d'on aparcar, tenen pàrquing gratuït. Visita la seva pàgina web.

Si voleu saber rutes rurals a Catalunya, en aquest enllaç podeu llegir una altra opció.