Anem d'excursió a les Roques Encantades en família!

Descobrim amb els infants un dels espais de llegenda de Catalunya

A Catalunya hi ha mil indrets carregats de màgia i encant que ens ofereixen la possibilitat de passar una jornada única en família. Un d'aquests llocs són les Roques Encantades de la Garrotxa. Un espai carregat de misteri que et captiva, tinguis l'edat que tinguis, però que resulta molt més que atractiu per als més petits de casa.

Les Roques Encantades són un conjunt de roques que es pot trobar a la comarca de la Garrotxa, dins de la Fageda prop de la carretera que porta al Far. Concretant, aquestes singulars roques pertanyen al municipi de Sant Feliu de Pallerols i estan situades entre el Santuari de La Salut (1.050 m) i el Coll de Condreu, al cim de la serralada transversal (Collsacabra).

Però, per què es diuen així? Com en molts elements de la nostra cultura, hi ha una llegenda al darrere, i més tenint en compte que la Garrotxa és terra de llegendes, follets i fades. Diu així:

"El Dimoni, que vivia per aquelles contrades, quan estava de mala lluna passava l'estona fent rodar algun dels grans rocs muntanya avall per veure com s'espaterraven sobre les cases de Sant Feliu de Pallerols. La gent, esporuguida i tipa dels afers del Dimoni, pregà a Déu que els hi donés un cop de mà. Llavors un bon dia va baixar un àngel del cel i va lligar les roques amb unes cadenes tan fortes que el Dimoni no va poder bellugar-les mai més. Fastiguejat el Dimoni va anar a buscar raons cap a un altre lloc, deixant així en pau als habitants del poble."

És un espai on gaudir del cap de setmana en família

Anem d'excursió!

Per descobrir-les tot gaudint d'un bonic dia a la natura, us proposem una senzilla excursió que podran fer tots els membres de la família. Mireu quin temps farà, prepareu els entrepans, respecteu la natura, i som-hi!

L'excursió fins a les Roques Encantades es pot començar des de diferents punts, però us proposem arribar fins al Santuari de la Salut amb cotxe, i seguir des d'aquest punt a peu. A l'esquerra del santuari comencen les indicacions fins a les roques, amb marques grogues i blanques. Cal seguir el camí fins a arribar a un bosc de bedolls, i travessar els prats de pastura del Pla d'Armadans. Tot seguit, es creua un altre bosc, i en la bifurcació, seguir per l'esquerra.

Quan ja estigueu a les Roques Encantades, veure-ho que hi ha un plafó amb la llegenda, i molt espai per jugar, i amagatalls per deixar volar la imaginació.

Una excursió que no oblidareu!