LA SELVA
Tossa de Mar: El paradís blau
Situada en una vall, entre Llagostera i Lloret de Mar, Tossa de Mar s’alça com una de les joies més brillants de la Costa Brava. La bellesa de les seves platges i boscos i del seu patrimoni històric i cultural, fan d'aquest indret un punt de referència obligada pels amants de la platja i del turisme cultural. Avui en dia, Tossa continua sent una vila amb una història i un encís que no deixa indiferent a ningú. Un dels majors encants del municipi, és la diversitat d’activitats que s’hi poden fer.

Les platges de Tossa són cèlebres per la seva aigua cristal·lina i la seva sorra daurada i fina. Els amants de les platges hi podran trobar des de cales mig amagades entre roca i bosc, com la Figuera, la Bona i la Pola; fins a platges que abracen el mític Recinte emmurallat de la Vila Vella, com la platja gran o la platja D’es Codolar. També són destacables la cala Giverola i la platja menuda, per aquells que busquen llocs més concorreguts.
Però l’experiència no s’acaba aquí, i és que Tossa de Mar és molt més que les seves platges. Històricament un punt de trobada entre artistes d’arreu del món, la vila va ser anomenada el paradís blau pel pintor francès Marc Chagall. Tossa va enamorar l’actriu Ava Gardner mentre hi rodava una pel·lícula l’any 1951, i a la vila encara se la recorda amb una estàtua de bronze. Tossa vibra culturalment, i està plena de monuments emblemàtics de la cultura catalana i europea.

Tossa de Mar té una història que data des dels temps prehistòrics. És bastant recomanable la visita a les restes romanes presents al municipi. Especialment la vil·la dels Ametllers, que construïda el segle I a.C. és una de les més importants de l'antiga província de Tàrraco. Dedicada especialment al conreu de la vinya i a l'exportació de vi de gran consum, és un exemple clàssic d'explotació agrícola a la Mediterrània romana. L’abans esmentat recinte emmurallat de la Vila Vella, és potser la cara més coneguda del municipi. Es tracta d’una magnífica fortificació medieval construïda a principis del segle XIII, per defensar la vila de la pirateria. Actualment és l’únic exemple de població medieval fortificada que encara existeix al litoral català i ajuda a comprendre la realitat de les poblacions marítimes durant la turbulenta època medieval. Un altre monument emblemàtic del municipi és el far. Construït l’any 1917 a la part més elevada del Cap de Tossa, el Far és actualment la seu del Centre d’Interpretació dels Fars de la Mediterrània. Aquest equipament innovador pel que fa al plantejament museològic és un espai de referència per a tota aquella persona interessada a obtenir una visió aprofundida del món dels senyals marítims.
Tan si prefereixes passar l’estiu a la platja com en un museu, Tossa de Mar és el lloc per a tu!